Ombudsman för Örebro Län

Liberalerna i Örebro Län söker ombudsman

Onsdag 8 juni 2016

Att arbeta som ombudsman innebär ett omväxlande och spännande arbete som kan vara utmanande men också väldigt stimulerande.

Ombudsmannen är spindeln i nätet på vårt länskansli och ansvarar för att arbetet med service till kommunföreningar och medlemmar håller en hög professionell nivå. Du är också länken mellan vår riksorganisation, länet och kommunföreningarna.

Som ombudsman arbetar du bland annat med informations- och kampanjarbete i samarbete med Liberalernas företrädare på alla nivåer i Örebro Län. Du stödjer kommunföreningarna i deras arbete, du jobbar aktivt med våra regionpolitiker och med vår riksdagsledamot.

Du arbetar med att utveckla vår verksamhet och stärka organisationen bland annat genom att arrangera utbildningar och konferenser för länets medlemmar och praktiskt stötta och utbilda våra föreningar i användningen av våra olika IT-verktyg.

Tjänsten innebär också en del administrativt arbete på vårt länskansli, du är en stödfunktion till Länsförbundets styrelse och dess arbetsutskott.

Som ombudsman behöver du ha en relevant akademisk utbildning eller motsvarande, ha god IT-vana, vara samarbetsinriktad och självständig, vara noggrann och ha god organisatorisk förmåga samt kunna ta egna initiativ. Du är samhällsintresserad och föreningsvan. Du har lätt att sätta dig in i nya frågor och kan arbeta i ett stundtals högt tempo. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har B-körkort. Du delar givetvis Liberalernas värderingar.

Meriterande är om sökanden har goda kunskaper om lokala förhållanden i Örebro Län.

Tjänsten är halvtid, tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Befattningen är placerad på Liberalernas länskansli i Örebro. Arbetet utförs utan direkt arbetsledning.

Skicka din ansökan och ditt CV till:

hendrik.bijloo@liberalerna.se

Senast den 1 augusti

Frågor om tjänsten besvaras av

Hendrik Bijloo, Ordförande

hendrik.bijloo@liberalerna.se, 070 292 1334