Willhelm Sundman blir ny ordförande för Liberalerna i Örebro län

Måndag 15 april 2024

Liberalerna i Örebro län har valt Willhelm Sundman till ny ordförande den 14 april för Liberalernas förbundsorganisation i Örebro län. Under Liberalerna i Örebro läns årsmöte som hölls i Nora valde ombuden att välja Willhelm Sundman till ny ordförande för förbundet. Sundman går in som ny ordförande mitt under brinnande Europaparlamentsvalsrörelse, något som han ser fram emot.

Jag är hedrad över möjligheten att arbeta med att stärka den liberala organisationen inom länet. Det finns mycket som behövs göras men först och främst har Liberalerna ett ansvar att se till att vi skapar ett starkare och tryggare Europa, säger Liberalerna i Örebro läns nya ordförande Willhelm Sundman (L)

Sundman är idag oppositionsråd i Region Örebro län och tar över ordförandeklubban från Karolina Wallström, Liberalernas kommunalråd i Örebro kommun. Wallström kommer sitta kvar i styrelsen, något som välkommas av Sundman.

Det känns tryggt att ha kvar kompetenta kollegor i styrelsen och det viktiga är inte alltid vem som håller i klubban utan hur starkt lag man kan bygga, säger Willhelm Sundman (L).

Anna Maria Corazza Bildt gästade som talare under Liberalerna i Örebro läns årsmöte. Något som enligt Sundman bidragit till att skapa mer energi och engagemang för det stundande europaparlamentsvalet den 9 juni.

Det är väldigt intressant att lyssna till Bildt som är en sann europé i hjärta och själ. Hon har verkligen levt och andats Europa från Sveriges norra spets till Italiens södra stränder. Jag tror hon kommer göra ett bra jobb för att lyfta intressent för en starkare liberal röst i EU, säger Willhelm Sundman (L)

Den nya styrelsen består av:
Willhelm Sundman – Ordförande
Elin Nilsson – Vice ordförande
Karolina Wallström – Ledamot
Lars Hultkrantz – Ledamot
Tommy Sjöstrand – Ledamot
Diana Steen – Ledamot
Mats Einestam – Ledamot

För mer information kontakta:
Willhelm Sundman
Liberalerna i Örebro län