Liberalerna Örebro län söker en kanslist till sitt länskansli

Måndag 15 februari 2021

Brinner du för liberal politik, har erfarenhet av politiskt arbete och administration kan du vara den vi söker.

Som organisatör kommer du att arbeta självständigt och i nära samarbete med företrädare för både Örebro läns länsförbund och kommunföreningarna i länet. Därför att det viktigt att du är både flexibel och samvetsgrann samt är lyhörd och lösningsinriktad. Inför valet 2022 kommer du även att agera som spindeln i nätet för hela organisationen.

Arbetet omfattar kansliadministration och medlemsservice. Tjänsten har möjlighet till deltid eller heltid och sträcker sig i första hand fram till valet 2022 med chans till förlängning.

För att klara av arbetet är det viktigt att du har lätt för att knyta kontakter och samarbeta men även att du kan ta egna initiativ. Skrivvana är meriterande samt att du självklart delar Liberalernas värderingar. Vi ser mycket gärna att du har erfarenhet av arbete i en medlemsstyrd organisation.

Kansliets arbete sker i nära samverkan med Liberalernas riksorganisation. Tjänsten är placerad i Örebro men resor runt i länet kommer att förekomma. Därför är körkort och tillgång till bil ett krav.

Om tjänsten

Arbetsort kommer att vara centrala Örebro.

– Tjänstegrad 50% – 100%  med oreglerad arbetstid.
– Kollektivavtal.
– Individuell lönesättning.

Kvalifikationer

• Du har erfarenhet av projektledning.
  • Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift, flerspråkighet ses som meriterande.
  • Du har förmåga att skapa ett strukturerat arbetssätt, van vid att dokumentera, är tydlig och ansvarsfull.
  • Högre utbildning från universitet/högskola ses som meriterande.

Stor hänsyn tas till personliga egenskaper och lämplighet vid rekryteringen.

Välkommen med din ansökan senast 15 mars inklusive CV och personligt brev till fredrik.askhem@liberalerna.se VI kommer att behandla din ansökan strikt konfidentiellt. Intervjuer sker löpande.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Fredrik Askhem, AU-ordförande, på 070-866 38 68 eller fredrik.askhem@liberalerna.se